V dnešní době jsou webové stránky důležitým portálem do světa zákazníků, fanoušků, nebo třeba čtenářů – dnes už nehledáme založenou vizitku, prostě mrkneme na web a najdeme si co nás zajímá, nebo přinejmenším zjistíme kontakt na osobu, která nám pomůže. A protože žijeme v době zrychlené, tak nejlépe hned za pochodu, pěkně rovnou z mobilu. Takže když web nemáme, zákazník najde místo nás konkurenci, nebo když je náš web zastaralý, tak z něj honem uteče někam, kde tlačítko nemusí lovit mezi pidi písmenky, nedej bože, že by si měl telefonní číslo někam opisovat, když jde prostě kliknout a rovnou volat. Ale to už jsem zabrousila do nutnosti „responzivního webu“ o čemž píši v jiném článku. Zde chci shrnout výhody moderního webu komplexně.

Kdo web potřebuje?

Vlastně každý, kdo světu něco nabízí. Ať už jsou to služby, zboží, informace, vlastní tvorba, nebo pomoc, zkrátka každý, kdo chce být vidět a být nalezen. Dříve se k šíření informací využívali noviny, letáky, inzerce. Tato média existují dále, ale plní jiné funkce, weby je nahradili především tím, že je uvidí a najde mnohem více lidí a že pracují za vás, i když třeba zrovna spíte. Mít pořádný web je skvělá cesta, jak se zákazníkům představit, ukázat jim, kdo jste, co nabízíte, a proč stojí za to vám důvěřovat. Ať už máte kavárnu, opravnu kol, sportovní klub, nebo šijete krásné doplňky, s dobře vytvořeným webem se vám otevírají dveře k lidem, kteří by o vás jinak zřejmě vůbec nevěděli. Tím, že máte web, dáváte svému podnikání nebo aktivitě přidanou hodnotu – a i když by se mohlo zdát, že „stačí být na Facebooku nebo Instagramu,“ web je to místo, kde se dá představit opravdový ucelený obrázek o tom, co nabízíte a dodá vám na důvěryhodnosti!

Proč chtít moderní a profesionální web?

Možná máte stránky, které jste si kdysi zvládli poskládat sami, nebo pomohl šikovný soused/kamarád. Ale ruku na srdce – jak působí dnes? Představte si, že by zákazník přišel do prodejny, kde je výloha roky nemytá, výzdoba a aranžmá oprýskané a zastaralé. Asi by ani neměl chuť vstoupit. S webem je to podobně – jak se vše kolem nás vyvíjí a mění je třeba občas oprášit i webové stránky, vlastně ty možná ještě častěji, protože ve světě onlinu jde vývoj raketovou rychlostí a co bylo nedávno dostačující, je rychle zastaralé a nefunkční.

Můžete to zkusit napravit sami nebo se pustit do stavby nového webu svépomocí, ale jak říkám, s dnešním rychlým tempem je třeba neustále sledovat alespoň minimální požadavky na funkční, rychlý, přehledný, uživatelsky přívětivý a bezpečný web. Pokud se o věc přirozeně zajímáte a vlastní tvorba webu vás baví, jsou dnes už tak skvělé nástroje, že to jde opravdu krásně zvládnout, jen to zabere čas. V případě, že si všechny potřebné informace zjišťovat nechcete a ze systémů na stavbu webů se vám akorát točí hlava, pak je nejlepší volbou obrátit se na odborníka a věnovat se tomu co vás těší a co umíte.

Profesionál nejenže vám vytvoří web, který bude působit moderně a důvěryhodně, ale poradí vám ohledně webhostingu, registrace domén, stránky budou optimalizované pro vyhledávače, nastaví informace o GDPR a web tak splní vše, co moderní web splnit má. Ušetří vám tím čas, nervy a pravděpodobně i peníze – koneckonců, kolikrát chcete web předělávat, že?

Každopádně, ať už na to půjdete jakkoliv, výstupem by měl být web, který je přehledný, moderní, bezpečný, rychlý a snadno ovladatelný. Z takového webu mají návštěvníci dobrý zážitek a rádi se vrací. I kdyby jen pro telefonní číslo.

Shrnutí – Co by měl kvalitní web od profesionála přinést?

    1. Pozitivní první dojem
    • První návštěva je klíčová – zákazník si během několika sekund vytvoří dojem o vás a vašich službách.
    • Profesionální design webu působí důvěryhodně a seriózně, čímž podporuje vaši značku a láká k prozkoumání služeb či produktů.
    1. Vyšší viditelnost ve vyhledávačích
    • Kvalitní web je optimalizovaný pro vyhledávače (SEO), takže má lepší šanci objevit se na předních pozicích ve vyhledávání.
    • SEO zajišťuje, že vás potenciální zákazníci snáze najdou, když hledají služby nebo produkty, které nabízíte.
    1. Přehledný a uživatelsky přívětivý obsah
    • Profík navrhne obsah a strukturu webu tak, aby byly přehledné a logicky uspořádané.
    • Každá stránka vede uživatele přirozeně k informacím nebo akcím, které potřebuje (např. kontaktování, objednávka).
    • Struktura webu je navržena tak, aby zákazníci měli všechny důležité informace hned po ruce.
    1. Responzivní design – perfektní zobrazení na všech zařízeních
    • Responzivní web znamená, že se přizpůsobí jakémukoli zařízení, ať už jde o mobil, tablet nebo počítač.
    • To zajistí, že váš web bude vypadat profesionálně a bude snadno ovladatelný, ať už si ho zákazníci prohlížejí kdekoli.
    1. Rychlé načítání a technická optimalizace
    • Profík zajistí, aby se stránky načítaly rychle, což je klíčové – většina lidí odejde, pokud se web načítá déle než pár sekund.
    • Optimalizace zahrnuje také kvalitní obrázky a videa, která nezpomalují web, ale naopak jej vizuálně vylepšují.
    1. Aktualizace a zabezpečení
    • Profesionální tvůrce nastaví zabezpečení webu a základní ochranu proti napadení (SSL certifikát, pravidelné aktualizace).
    • Zabezpečení je zvlášť důležité, pokud na webu máte e-shop nebo sbíráte kontaktní údaje zákazníků.
    1. Úspora času a hladší průběh
    • Spolupráce s odborníkem vám ušetří hodiny času a stresu. Nemusíte se starat o technické věci a máte jistotu, že váš web bude fungovat správně.
    • Profesionál zajistí, že se na webu neobjeví žádné chyby, které by mohly zákazníky odradit nebo způsobit problémy.
    1. Možnost budoucího růstu a snadné úpravy
    • Kvalitní web je vytvořen tak, aby umožňoval snadné rozšíření – ať už chcete přidat nové služby, blog nebo rozšířit e-shop.
    • Pokud se rozhodnete rozšířit své podnikání, odborník vám snadno upraví či doplní web podle aktuálních potřeb.
    1. Důvěryhodnost a lepší interakce se zákazníky
    • Web od profíka nabízí kontaktní formuláře, recenze, interaktivní prvky nebo chat, které posilují důvěru a zlepšují komunikaci se zákazníky.
    • Možnost prezentovat reference nebo zákaznické příběhy přímo na webu dodá vaší značce důvěryhodnost.
    1. Jedinečný styl odpovídající vaší značce
    • Profesionální web se odrazí ve vaší značce a podtrhne, čím je váš podnik unikátní.
    • Každý detail – od barev po výběr fontů a obrázků – bude sladěný s vaší značkou a posílí její zapamatovatelnost.

    Jdeme na to?

    Dnes už je kvalitní web taková základní výbava téměř každého podnikání. Pokud chcete růst, získávat nové zákazníky a věnovat se tomu, co umíte, svěřte se do rukou profesionála. Moderní, přehledný web může být velkým přínosem pro vaše podnikání  – tak proč se do toho nepustit hned?