Asi jste už slyšeli názor, že stránka „O nás“ je na nic, že to nikdo nečte. Byla doba, kdy ji spousta firem ze svých webů bezhlavě vymazala. Jsou segmenty byznysu, kde tato stránka opravdu není zásadní, ale pokud jste firma, která obchoduje s firmami a necílíte na koncového zákazníka, je stránka „O nás“ srdcem vašeho webu. Potencionální obchodní partnery prostě zajímají informace „O Vás“.
Je to místo, kde můžete návštěvníkům ukázat, kdo opravdu jste – nejen jako firma, ale i jako lidé. Přemýšlejte o ní jako o pozvání na kávu, kde se představíte a povíte svůj příběh. Povězte, co vás přivedlo k tomu, co děláte. Proč jste tam, kde právě jste, jaká úskalí jste museli překonat na cestě k úspěchu. Nechte v šuplíku suchá data, raději vyprávějte o překážkách a chybách, ze kterých jste se poučili, které vás posílily, ukážete tak moudrost a sílu se nevzdávat, když se objeví problémy. To vše je totiž kořením každého podnikání a kdo se tváří, že se mu to neděje, nepůsobí věrohodně. Takže v B2B světě plném formálních nabídek a tvrdých dat je právě autentický příběh, to co umí vytvořit první lidský most důvěry.
Stránka „O nás“ tak může být klíčovým nástrojem, který dokáže přesvědčit vaše potenciální partnery a zákazníky, že vy jste ten pravý parťák pro jejich byznys. Tady je shrnutí pár důvodů, proč si na ní dát opravdu záležet:
1. První dojem
Říká se, že první dojem je jen jeden. No a hádejte co? V online B2B světě často padá právě na stránku „O nás“. Lidé sem přicházejí, aby zjistili, kdo jste, jak byznys děláte a proč by měli spolupracovat právě s vámi. Pokud je stránka „O nás“ suchá jako staré pečivo nebo plná generických frází, riskujete, že klient raději zamíří k vaší konkurenci. Tak si nenechejte ujít příležitost zaujmout.
2. Hrajte na strunu důvěry
B2B segment je hodně založený na důvěře. Firmy chtějí vědět, že jim rozumíte a že jste stabilní partner, kterému mohou svěřit své projekty. Skvěle napsaná stránka „O nás“ ukáže vaše zkušenosti, hodnoty a příběh, který za vaší značkou stojí. Lidé chtějí věřit, že mluví s reálnými lidmi, kteří jim vyjdou vstříc, ne s anonymní korporátní mašinou.
3. Příběh prodává
Fakta jsou fajn, ale příběhy prodávají. Místo nudného seznamu služeb či technických parametrů využijte prostor „O nás“ k tomu, abyste vyprávěli, jak jste vznikli, co vás motivovalo a jaká je vaše mise. Lidské příběhy oslovují i ty nejracionálnější hlavy na druhé straně obrazovky.
4. Tým jako vaše eso v rukávu
Nebojte se na stránce „O nás“ ukázat lidi, kteří za firmou stojí. Fotky, jména a trochu toho humoru (v mezích slušnosti) udělají divy. Každý rád vidí, že za skvělým produktem nebo službou stojí skuteční lidé, kteří ví, co dělají. Je to jednoduché: člověk rád spolupracuje s člověkem, ne s logem.
5. SEO bonus, který se počítá
Ano, i stránka „O nás“ může přinést nějaké ty body do vyhledávačů. Použijte na ní klíčová slova, která odpovídají vašemu oboru, ať vás klienti snadněji najdou. Ale pozor, žádné „SEO kouzlení“ na úkor čitelnosti – chcete přece zaujmout lidi, ne jen roboty.
Jak to tedy udělat správně?
Buďte autentičtí. Nepředstírejte, že jste něco, co nejste. Klienti to poznají.
Vyhněte se klišé. „Jsme dynamická firma zaměřená na inovace“? To už říkalo asi milion jiných firem. Buďte konkrétní.
Pište pro lidi. Žádný suchý korporátní jazyk. Lehčí tón, trocha humoru a lidský přístup udělají zázraky.
Jaký z toho plyne závěr..
Stránka „O nás“ je vaše příležitost ukázat, kdo jste a proč jste skvělí. Je to jako první rande s klientem – máte jen pár vteřin, abyste udělali ten správný dojem. Tak si dejte záležet a udělejte z ní něco, co vaši návštěvníci nejen pochopí, ale na co budou vzpomínat. Protože pokud je stránka „O nás“ dobře napsaná, stává se vaším nejlepším obchodníkem, který nikdy nespí.